Taigi vienas Birdpix ekipažas vėl iškyla pasiganyti po šiaurinius Europos pakraščius, pasidžiaugti gamta, panervinti likusias kolegas "bezdėti" tėvynėje. Daugelis pasakys - buvau, bet širdyje sukrebždės pavydukas. Taip pernai jautėme visi kai į šiaurę patraukė du Memelio gigantai - Gedimas Gražulevičius ir Saulius Gulbinskas.
Šiais metais kvapukas prasimuša, kad ekipažų bus nevienas iš čia ir intriga, o kas ką "nuraus" bus matyti kelionės eigoje.
Pirmas ir aiškus ekipažas: Rimantas Stankūnas (Sodininkas), jo dūkra Rimantė (Sodinukas) ir žinoma senas kerėpla (Dantis) Eugenijus Kavaliauskas.
Mus gabens automobilis VW ..... nežinau modelio (foto bus vėliaus, sekite naujienas), bet dydelis busas kur vietos netrūks.
Techninę dalį organizuoja Sadovnikas, o intelektinę Zubaila (Dantis)
Praėjusioje 2013m. kelionėje norėjome taip pat informuoti interesantus apie keionės detales, bet kažkaip palikus Pabaltijo teritoriją pasibaigė ir interneto paslaugos. Pasivede BITE ir OMNITEL.
Šiemet viliamės, kad gyvenimas juda pirmyn ir bus tas nelemtas 3G ryšys su pasauliu.
Techniškai pasiruošiau kas nuo manęs priklauso ir kiek žinau mano porininkas taip pat.
Ekipažo fototechnika Canon.
IT techninis palaikymas - Apple.
Pradinis maršrutas - Tauragė, Linkaičiai, Ryga, Talinas, Helsinkis, Oulu, Kuusamo, Nesseby, Vadso, Vardo, Hamninberg, Syltefjord, Gamvik ir ... pagal laiko limitą
Iškylame birželio 6d.
Jonimėms turėtume būti atgalios.
Čia Jums šiokia, tokia pradinė plano dalis.
Birdpixinikams manau bus įdomu kaip viskas rutuliuosis.
Kiek tos informacijos pavyks įpilti sunku pasakyti, bet mes stengsimės
Ekipažas susiformavo dar 2014 metais.
Liko nedaug laiko, todėl pradedu streniruotis informacijos pateikime.
Sklindantys pletkai zvanyja, kad antras ekipažas vėl iš Memelio - Barzdyla ir Gulbiukas (Gediminas Gražulevičius ir Saulius Gulbinskas).
Kaga jie iškyla tikslios info. neturiu, bet kiek nugirdau tai Jų planuose mus pavyti ir subaliavoti
Taigi laikas tiksi labai greit, todėl sekite forumą ir naujienas jame.
Ačiu.
Pagarbiai Eugenijus Kavaliauskas - Dantis
2015-06-04
Pradžia atlikta. Bilietai į keltą Talinas - Helsinkis nupirkti. Du suaugę, "sodinukas" ir busas -
127€. Keltas šeštdienį 2015-06-06/20:30. Pirmos išlaidos jau kelionės žurnaliuke.
Kelionės namai, viešbutis ir "laivas"
VW LT 35. Foto dar neturiu, bet viskas priekyje ir fotkių manyčiau bus.
Einu toliau krauti daiktus. Ryt paskutinė pasiruošimo diena. Mano kolega Rimantas Stankūnas (
Sodininkas) taip pat energingai ruošesi.
Šiam kartui tiek.
2015-06-05. Ryt į kelionę.
Daiktai visi sudėlioti, emociškai nusiteikęs pozityviai
Dabar einu prakimšti šampaniuką, nes ryt vakare su "Sodiniais" tokiu laiku kiurksosiu Talino uoste kur lauksim kelto. Nuo tada prasidės
ATOSTOGOS...
Iki rytojaus kolegos.
NEWSKun tik atieja navyna. Kuzmyčius nuleida infa, kad LANDCRUISER 150 su naujais Ragais ir smirdintis naujumu
Birželio 9 dieną 06:00 Aus Memel faren nach NORWAY.
Pirminis konkuruojančios gaujos maršrutas Klaipėda > Talinas > Helsinkis > Oulu > Tromsas > Altas > GAVNIUKAS ... ir Пьянка
Planuojamas susitikimas pilnais ekipažais
GOOD BYE, До свидания, ArDievas, Huvasti, Auf Wiedersehen, Farvel ...Sekite naujienas...Jų turėtų būti ir nenuobodžių
Iš Linkaičių iškilom 10:25
14:15 kirtome Estijos sieną
17:15 pilamės kuro, Latvijoje policininkė palinkėjo gero kelio.
Tuoj pajudėsim kelto link.
Kolonėlėje radom internetą.
Iki susiekimo iš kelto.
http://gps.motionx.com/maps/58f9eb48ec84a1e5c24fbe48c03d7da5http://gps.motionx.com/maps/58f9eb48ec84a1e5c24fbe48c03d36f8http://gps.motionx.com/maps/58f9eb48ec84a1e5c24fbe48c03df73eDviejų dienų maršrutas.
Pasiekėme OULU, bet čia kiaurai lyja. Lietus iki rytojaus, todėl Rimantas nutarė vyki toliau į šiaurę kur žmoniškesnis oras. Gal Dievas pamalonins sugrįžtant?
Kelionėje nuo Helsinkio iki Oulu buvo geras oras, bet paskutinieji 150 km pasišiukšlino.
2015-06-19 prisiminimai. Pirmasis GPS įrašas.Kelionė prasidėjo kaip ir suplanavome - birželio 6 dienos rytą
Kaip matosi aukščiau pateiktose foto. Išvykau iš namų seniuku "GAZiku - TOYOTA LANDCRUISER 75", kuris jau pabuvojo tolimoje šiaurėje. Šį kartą jo siekė tik iki Linkaičių Joniškio rajone.
Atvykus į vietą Rimantas Stankūnas jau laukė. Persikėliau daiktus į jo pasiruoštą kelionei automobilį VW LT 35 ir su Dievo, bei RSmedelyno Boso (Rūta Stankūnienė) palaima kilom kelionėn.
Tiku neužmiršau linksmos detalės
Be kuriozų negi pradėsi kelionę, o čia aš nepralenkiamas.
Mano viena iš pareigų kelionėje - elektrinė dalis, o čia pirmi niuansai
Išbandau viena skirtytuvą prikurkei - veikia. Bandau antrą, o čia siurprizas - perdaga instaliacija. Nustoja veikti salono apšvietimas, radijas ir žinoma prikurkė iš kurios turi būti užmaitinti GPS, telefonai. Atrodė viskas paprasta, bet iki kelionės pabaigos taip ir nepavyko surasti užslaptinto saugiklio, bet kadangi Rimas žinojo su kuo važiuoja pasistengė įsirengti papildomą jungtį, kuri atlaikė ir kompensavo iškilusius nepatogumus. Ieškoti gedimo nebuvo kada, nes laikas vertė judėti kelto link, kadangi bilietai nupirkti.
Iškilom ...
Žemiau pateiktoje nuorodoje pravažiuoto kelio ir kita smulki informacija.
https://photos.google.com/photo/AF1QipNv4J1Ht6K7fgkpkCfDO2_GKilax8tKJOmCaUW5Antra GPS įrašo dalisLinkaičiai - Talinas
Nuo Rimanto namų netrukom pasiekti Lietuvos - Latvijos sieną.
Čia mus pasitiko pirmas stebuklas - nuo Latvijos sienos su Lietuva iki Rygos nauja kelio danga. Visiems kam dešimtmetį teko važinėti šiuo maršrutu gerai žino kas tai buvo per trasa.
Latviją praskriejom su vėjeliu. Vienas sustojimas įlankos pakrantėje.
Pasienyje su Estija pasitiko 5 kelio darbų šviesoforai, kurie visiškai nesuderinti, todėl kas kilometrą teko "ilsėtis" po 10-15 minučių.
Estija.
Keliai neblogi. Tik va pasipūtėlių estų melas lindo į akis visose pakelės aikštelėse. Metras į krūmus, o ten šiukšlių krūvos, patangos, bambaliai ir t.t. Vienu žodžiu POST SOVIETINIS realizmas niekur nedingo.
Vakarėjant pasiekiamas Talino
Terminalas D. Čia randam WiFi internetą. Ryšys su namais ir kelios eilutės info PIX'ui.
20:30 kelte, o čia ir pirmos padarytos kelionės klaidos neįsigilinus iki galo kainininko.
Pirma klaida, kad savaitgalis, o antra, kad perkant bilietus internetu reikia pirkti paskutinį reisą, nes tai pigiausia ir žinoma stengtis nesikelti savaitgalyje.
Bilietai du suaugę, vienas vaikas ir automobilis kainavo 183 €Grįžtant namo kėlėmės pirmadienio vakarą, paskutiniu reisu, vėlgi bilietus pirkom internetu, kaina už tą pačią paslaugą siekė vos
94€Trečias GPS maršrutashttp://gps.motionx.com/maps/58f9eb48ec84a1e5c24fbe48c03df73eHelsinkio WEST Terminalas ir pirmoji atkarpa kur turėtume kažką fotografuoti
Helsinkis - OuluSuomija pasitiko puikiu oru ir grąžiu rytu.
O čia ir viena kelionės išdaigų arba ekzistuojančio posakio realizacija, kai mes planuojam, o Dievulis juokiasi
Visos mintys, kaqd turime visų pirma pasiekti Oulu, kur mūsų laukia didžiosios kuolingos ir pievų stulpiukai nusėti balinėmis pelėdomis.
Vos nuriedėjus apie šimtą kilometrų pamatėm pirmas kuolingas kurių žinoma nesivaikėm, nes gardusis kasnis "laukė" Oulu.
Praskriejam 530km, artėja Oulu ir pradeda prastėti oras. Mūsų šios kelionės atkarpos tikslas ABC TUPOS Marketo tinklo degalinė kurioje internetas, šiltas vanduo ir tikimybė pamatyti balines pelėdas, bet fortūna atsuko užpakalinę dalį. Oras pasidarė šlyškštus kaip lapkričio mėnesį, lietus purškiantis su stipriu vėju. Aiškiai supratome, kad paukščių nebus, o ir tolesnis buvimas kogero nebeturi prasmės.
Pasinaudoję puikiu Marketo internetu pamatėm, kad artimiausias dvi paras lietus be perstojo ir pakankamai gausus ir uždengentis teritoriją iki Kuusamo, todėl nebelieka nieko kaip pradėti keisti kelionės planus. Pasirenkam kelionės maršrutą
Oulu - Utsjoki per
Ravaniemi.
Išvykdami šiaurės link vistik nutariam aplankyti senąją, pirmosios kelionės vietą kur fotkinome didžiasias kuolingas. Oras nepavydėtinas. Aplinka pasikeitusi konkrečiai. Visur pėsčiūjų - dviratininkų takeliai, ta pieva kur lakstė kuolingos suarta. Sustoti nėra kur, bet viena gražuolė vistik mus bent pamalonino nors dokumentikai.
Nuotaika niūri, bet negi to užteks? Kol mes ten raitėm šalimais privačių valdų žinoma kažkas užskambino ir netruko prisistatyti suomių jėgos struktūra
Automobilis be jokių skiriamųjų ženklų išskyrus švyturėkių po priekiniu stiklu.
Prisiviję parodė, kad sektume iš paskos. Sustojo pirmoje pakelės aikštelėje, išlipo du ginkluoti vyrai ir iškart paprašė PLEASE PAPIER
Paskui liepė atidaryti automobilį, bent nekratė, užteko paviršutinės apžiūros.
Žinoma ir vėl kaip be intrigos. Po kelių minučių atlikę patikrą atnešė dokumentus ir pasakė, kad viskas OK. Padavė dokumentus kuriuose trūko Rimo mašinos techninio paso. Rimas pradėjo šaukti EI..... TECHPASPORT. Pareigūnui dašutus ko mes rėkaujam - teikėsi atnešti dokumentą, o taip būt buvę dar smagiau, nes jie apsisuko ir mikliai pasišalino. Gaudyk tuomet vėją Oulu pelkynėse
Ketvirtasis GPS maršrutas iki Karigasniemi (numylėtas kalnas)http://gps.motionx.com/maps/274683e52fed500c95e50b5724d70ed6Taigi krutam poliarinio rato link. Pakelėse pradeda keistis vaizdas vis į geresnius. Eglių šakos glaudžiasi prie liemens, pušaitės mažėja ūgiu, diena darosi vis ilgesnė. Pakelėse keli sustojimai nukrauti balastus ir padaryti kelis kadrus atminčiai.
Pasiekiam šauniai turizmui įrengtą aikštelę. Kalėdų senio rezidencija. Čia didžiausi įspūdžiai Rimantei. Pirmą kartą peržengiama poliarinė koordinatė. Nesibaigianti diena.
Joulupukin Pajakyla 66°32'37" N 25°50'48" EGeros emocijos, lakstantys po teritoriją kiškiai, dovanėlės ir vėl kelionėn...
Riedame toliau.
Sustojam nakvynei prie gerai pažįstamos vietos aikštelėje prie tako į pelkę.
67°42'23" N 26°45'12" E
Labas rytas.
Padarom kelis fotokadrus atminimui ir tęseme kelionę iki
SaariselkaČia daug prisiminimų išjudinantis kalnas kuriame įsikūrusi slidinėjimo bazė, o svarbiausia pirmosios kelionės metu čia pačioje bazės pašonėje
rado savo išsvajotą
mornelį.
https://c1.staticflickr.com/9/8731/16730319307_cfb7c88843_k.jpg Saariselka pasitinka mus ganėtinai atšiauriu oru. Begailečio smelkentis vėjas, kuris netruko sukišti keliautojus į šiltus rūbus. Su Rimantu apšniukštinėjom viršukalnę, bet poros kalviukų ir vieno baikštaus dirvinio sėjiko nesutikome nieko. Senoje mornelio perėjimo vietoje statybos darbai, o ir šiaip vaizdeliai ganėtinai niūrūs.
Pasiblaškę, padarę fotografijas atminčiai leidomės tolimesnėn kelionėn
Ivalo link kur prasideda gražūs peizažai.
Vėl oras nelepina. Vaizdai nuostabūs, bet šviesos stoka arba ji stipri ir iš priekio, bet pamalonina, lyg kompensuodami mūsų depresines nuotaikas, šiauriniai kikiliai.
Emocijos akimirksniu užverda, derpresūcha kažkur išgaravo, mes vėl pasirengę tolimesniems nuotykiams.
Papietaujam ir iškylam maršrutu tolyn į pirmą konkretų tašką prie kabako
Neljän Tuulen Tupa Ay Inari rajonas - šėryklos kur tikimės rasti pušines sniegesnas.
Ir štai už valandos kelio mes jau vietoje. Nuo čia fatalinis važiavimas baigėsi. Nuo vieno taško iki kito dabar bus 100 - 150km, o tai jau nedaug.
Čiumpame už fototechnikos ir pirmyn šėryklos link. Bandom nurėplinti patyliukais, kad mūsų niekas nepastebėtų, kadangi buvo kalbų, kad fotografavimas pasidarė mokamas.
Mums pasidekė - pušinukė ir jos draugai jau mūsų laukė
Aikštelėje knibždėjo, čimčiakai, žaliūkės, šiaurės kikiliai, sibirinės zylės, alksninukai, lemingai, geniai. Nusileidus prie vandens tikučiai, kuoduotosios antys, klykuolės ir t.t. Trumpai tai nuostabus kampelis natūralistui.
Laikas bėga greit. Porą valandų pamaigę užraktus leidomės Karigasniemi kalno link, kurio nuokalnėje tikėjomės rasti dirvinius sėjikus, pentinuotas startas, mornelį, vidutines kuolingas, ilgauodegį plėšiką ir žinoma tundrinę žvyrę, kurios per tris ankstesnias išvykas niekaip nepavyko nufotografuoti.
N69.428262° E 25.987102°Pasiekiame kalno prieigas. Šlagbaumas. Pirmosios kelionės metu 2009 metais įklijavome Birdpix logotipą ir kaip nebūtų nekeista jis gyvas
Ilgai nelaukę susiruošėme į kalną, nes oro prognozė vėl grūmojo netikusiais duomenimis.
Iškart vos palipus į tundrinę kalno zoną mus pasitiko neramus dirvinis sėjikas.
Lietuvoje dirviniai sėjikai peri keliose pelkėse. Jei tai rezervatinės teritorijos tuomet fotografavimas tampa praktiškai neįmanomas, nes leidimo nebus. Čia jų sočiai ir dūšią galima atvesti į valias.
Su Stankūnu nutariame išsiskirti ir kiek leidžia matomumas ieškoti žvyrės. Praėjus vos 15-20 minučių tolumoje pamatau kažką įtartino. Ištraukęs optiką padarau bandomą "šuvį" ir išsididinęs vaizdą fotoaparato ekranėlyje labai apsidžiaugiau, tolumoje tupėjo tundrinė žvyrė. Tai pagrindinė mano į šią kelionę dėta viltis.
Nuo šios akimirkos prasidėjo minčių , emocijų, vilčių metas. Visos pastangos nufotografuoti Lagopus Mutus. Apsupome paukštį kaip Pauliaus armiją prie Stalingrado. Žingsnis po žingsnio artėjome paukščio link. Paukštis muistėsi, žvalgėsi tai į mane, tai į Rimą ir atrodė, kad su kiekviena nauja sekunde gali tekti atsisveikinti, todėl fotoaparatų užraktai "kalė" su nedideliais pauzių intervalais. Blogiausia buvo tai, kad artėjo didelė debesis kuri grąsino pasiglemžti saulę ir tuo pačiu atimti iš mūsų šviesą, galimybę padaryti gerus, išsvajotus fotokadrus.
Paukštis parodė save iš gerosios pusės. Pozavo mums gerą akademinę valandą iš čia grąžus kiekis atfotografuotų momentų.
Viskas turi pabaigą.
Netruko užslinkti debesis ir tolimesnis fotografavimas praktiškai nebeturėjo prasmės. Mintimis padėkojau už galimybę ir klibėjome mašinos link. Dar lauke daug kilometrų ir norimų nufotografuoti kadrų.
http://gps.motionx.com/maps/274683e52fed500c95e50b5724d741d8 Aplankę kalną pasiekėme Tanos upę, o ši kuždėjo, kad mes praktiškai jau šiaurėje ir važiuoti nuobodžius kilometrus bus vis mažiau ir mažiau.
Pasikartojo praėjusios kelionės niuansas kas mane bais suneramino. Pasiekus Norvegijos sieną vėl sustreikavo telefono ryšys, tiksliau jo neliko visam Norvegijoje buvimo laikui, todėl kolegos pajuto informacijos apie kelionę realiu laiku informatyvumo stoką. Su tomis išmaniomis technologijomis taip nutinka. Rimantas šaipėsi - jo seniukas, paprastas telefonas veikė be jokių užstrigimų.
Pasiekiame paskutinį, šiauriausią Suomijos "fortpostą"
UtsjokiČia nusprendžiame važiuoti Norvegijos krantu, nes šioje pusėje yra su grąžiu vaizdu į Tanos upę autoaikštelė.
Grožėtis nuostabiu Tanos upės slenksčių grožiu galima amžinai, bet mus kvietė judėti tolyn
Finnmark'asKeletas fotografinių akimirkų archyvui ir vėl į kelionę.
Privažiuojame tiltą kuris perkelia mus į Finnmarką, galutinį kelionės regioną.
Utjoki pasienio miesčiuke vėl pavyko rasti puikų nemokamą WIFI internetą.
N 69.904755° E 27.020948°
Taigi... Suomija lieka už nugaros, o mes sukam Varanger Fjordo link.
Kelios dešimkės kilometrų ir prie akis atsiveria gražuolis flordas.
Tarpinis sustojimas paukščių stebėtojų aikštelėje kur gerai įrengti tualetai ir galima pasipildyti vandens atsargas. Senoje vietoje, ant stulpų, perinčios jūrinės šarkos prie kurių nusprendėme grįžti esant geresniam apšvietimui, nes norėjome fotografuoti skrydyje, o čia pati geriausia vieta tai padaryti.
Taigi kol oras nieko gero nežadėjo pajudėm nieko nelaukdami į pirmą Varangerio tašką -
NESSEBYČia pradėjom pirmą, normalią Varangerinę fotomedžioklę. Ežerėlis su paprastomis gagomis, apvaliasnapiai plaukikai, jūrinės šarkos, laplandiniai griciukai, raudonkojas tulikas ir įvairūs turistai
Kadran įkliuvo įdomus kolega su ganėtinai galinga technika.
Priartėjęs pamačiau ką jis taip įnirtingai stengėsi nufotografuoti ant Nesseby bažnytėlės stogo.
Pasirodo jam didžiulė ekzotika buvo naminis žvirblis, kuris nešė maistą pro plyšį bažnytėlės apkalimo tarpuplyšin.
Tęsinys